joi, 22 septembrie 2011

Vorbește franțuzește. Vorbește romantic ♥

Doar câteva gânduri printre aceste rânduri.

Am redescoperit ce îmi placea. Îmi amintesc cât de mult îmi plăcea (limba franceză) și am început să mă îndrăgostesc de ea din nou. De data aceasta mai matur.
Je t'aime, Je t'adore!
Înainte de a invada engleza întreaga planetă, mă bucuram în voie de a vorbi limba franceză și eram invidioasă pe cei care aveau "-r"-ul specific. Păcat că nici ei nu s-au folosit de el, l-au considerat un defect. Când de fapt era un avantaj.
Odată ce engleza a fost votată de majoritatea au strigat în cor "Whazzup?". A câștigat pentru o perioadă lungă bătălia. Din fericire nu tot războiul.
Acum engleza a devenit precum franceza personajelor lui Caragiale. Toți încearcă să o vorbeasca dar puțini sunt cei care de fapt știu să o vorbească corect.

Accent romantic. Orașul iubirii. Champs-Elysees, the boulevard of love. La tour Eiffel. Musée du Louvre.Versailles. Notre Dame...O biserica infricoșătoare datorita sculpturilor și statuietelor a devenit un simbol al iubirii datorită poveștii de dragoste a cocoșatului de la Notre Dame. Colecție de filme frantuzești și în special filmele actriței Audrey Tautou.
Ce face ca Franța să fie romantică, cu toate ca in sec 21 se clamează că romantismul a dispărut? Poate simpla dorință de a fi romantic, de a aprinde flacăra pasiunii. Prin lucrurile simple, poveștile de iubire, cafenele primitoare din Paris pentru a avea experiența sentimentului francez “Savoir vivre” și castelele de pe valea Loarei care te introduc în lumea basmelor unde poți fi o/un prințesă/prinț declarând iubire veșnică prințului/prințesei tău/tale.

Lăsând deoparte nesimțirea francezilor și ura lor față de români, țara are multe lucruri frumoase. Trebuie să vezi "frumusețea uitată a vieții" lor.

Dacă am învăța să vorbim fluent aceste limbi, am spune fără nici o ezitare "Da. Știu să vorbesc engleza, franceza, germana, chineza, spaniola....finlandeza....s.a." Din nefericire, nu se schimbă nimic.

Îmi pare rău că trebuie să te dezamăgesc dar dacă știi să saluți în engleză, franceză sau oricare altă limbă nu înseamnă că ai cucerit lumea.

From Romania, with love...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu