joi, 23 iunie 2011

Biblioteca fara spatii libere

The world is a book and those who do not travel read only a page

De ce imi doresc o biblioteca mare mare de tot doar pentru mine? Pentru ca am dreptul sa visez...

Pentru ca in acea biblioteca se vor gasi toate cartile mele preferate, care le-am cumparat cu ultimii bani din portofel din timpul studentiei din libraria aia atat de scumpa, din anticariatul care a fost amabil domnu' vanzator si mi-a dat doua carti la pret de una si pentru ca le-am subliniat textele preferate. Cartile alea diverse vor ocupa rafturile mari ale noii mele biblioteci, nu cele de la biblioteca centrala a Universitatii cu coperti gri cartonate. Fara spatii libere!

O biblioteca multicolora! Copertile cartilor asezate ordonat nu in ordine alfabetica ci alandala. Imi place ordinea, in sensul ca hainele trebuie sa stea in dulap acolo unde le este locul si cartile pe rafturile bibliotecii pentru ca acolo le este locul dar nu alfabetic( exagerat!).

Inconjurata de carti, pot sa ma tolanesc intr-un fotoliu si sa intru intr-o noua lume citind din cartea nou cumparata sau cu spatele drept ma asez pe scaunul de la birou pentru a continua d'ale muncii...Atunci cand vreau sa ma retrag din zgomotul zilnic, camera cu carti e locul cel mai bine antifonat. Perfect ar fi o completare cu imbratisatul persoanei iubite. Ii place sa te urmareasca cum stai atent/a la fiecare pagina si dai cu greu pagina. Ceai Greenfield. Scortisoara. Cappucciono. Saruturi. Vintage stuff. Borcane pline de creioane, pixuri colorate, cutiuta cu bijuterii, cutiuta Bam Boo cu brose handmade si Meli Melo. Toate le regasesc in noua mea ascunzatoare.

E timpul perfect de relaxare cand citesti din placere si nu din obligatie pentru examene "din carti" care oricum nu au nici o treaba...treaba e cu nimeritul, imaginatia, favoritismul si bineinteles cheful profesorului de a-ti citi lucrarea (e si asta un lucru mare!).

Se spune ca pofta vine mancand. As spune ca acelasi lucru este si cu "cetitul" cartilor. Incepi sa citesti o carte care iti place, continui sa mai citesti si alte carti( asta mi s-a intamplat la cartile lui Paolo Coelho :) ). Sunt in incercarea de a-mi face pofta si de alte tipuri de carti...

Daca iti plac cartile pline de aventura, la fiecare carte citita de acest gen pasesti pe meleaguri necunoscute din dorinta de cunoastere si de distractie la maximum. Atunci poti fi orice doresti, casnica o politista priceputa, studentul un aventurier sau omul de pe Wall Street un romantic incurabil. Acele ceasornicului se misca mai greu, te lasa sa te bucuri macar pentru putin de ceva ce nu necesita bani, vorbarie sau invatat.

La fel se intampla cu cartile de istorie, politiste, de dragoste, de poezii s.a. Daca mie nu imi plac cartile de istorie nu inseamna ca sunt plictisitoare, am intalnit persoane care li se pare un deliciu sa citeasca istoria tarilor. Aici nu se incadreaza cartile acele inutile care iti prezinta 10 pasi spre succes.

Din fiecare carte am gasit macar o fraza, un paragraf care sa imi ramana in memorie. Si niciodata o carte nu va fi mai buna decat un film. Nu poti compara o carte cu un film de o ora jumatate pentru ca joaca Johhny Deep sau Angelina Jolie.
Imi imaginez cum doresc personajele din carte, fara sa fie nevoie sa am imaginea actritei X sau actorului Y. Un film te tine in priza doar o ora jumatate in care mananci popcorn si rontai seminte. Cartea necesita mai mult timp si liniste pentru ca imaginatia sa zboare cat mai sus.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu