marți, 14 februarie 2012

Bună! Ce faci?

De câte ori nu am fost întrebați "Ce faci?" și instinctiv am răspuns "bine"?
Întrebarea "ce faci?" a devenit o formă de salut în loc de o întrebare adresată pentru că te interesează cu adevărat ce face persoana cu care comunici. Întrebi fără să aștepți neapărat un răspuns. Dar, e destul de greu să întrebi doar când ești interesat, așa este?
Nu ți s-a întâmplat să răspunzi "bine" când ai fost salutat/ă? Din instinct, fără a gândi, răspunzi și îți dai seama după aceea că nu ai fost întrebat/ă ce faci ci doar salutat/ă. Asta pentru că "salut" s-a transformat în "ce faci".
Răspundem "bine" dar de fapt lucrurile stau taman invers, nu facem bine deloc, avem probleme la serviciu, la facultate, în familie, la camin, cu prietenii, probleme personale și totuși răspundem cu BINE! Ne este oare atât de greu să spunem cu adevărat cum ne simțim?
Am răspuns "bine" doar pentru a nu mi se mai adresa întrebarea esențială "de ce?". Deseori sunt persoane care îmi adresează întrebarea "ce faci?" doar pentru a purta o conversație cu mine dar fără nici o fărâmă de interes cu privire la starea pe care o am în momentul respectiv. Suntem oare prea ocupați să ne pese de ceilalți? De ce să spargi "gheața" dacă nu este cazul?
Recunosc că de multe ori am răspuns bine când de fapt nu făceam deloc bine și îmi venea să urlu de durere, de tristețe, dar am ales să spun "bine" sau făceam bine și simțeam nevoia să spun ce s-a întâmplat dar m-am rezumat la răspunsul tipic "bine". Eu, tu, noi, ne ferim să ne dezvăluim adevărata stare din cauza persoanelor. Când nu suporți o persoană și discuți cu ea, nu îi spui că faci bine? Bineînțeles, că doar nu o să te "plângi". Cam așa stau lucrurile la fiecare.
Ne este teamă de reacția celuilalt când îi vom spune cum ne simțim, ne este teamă că ea/el va pleca, nu ne va mai asculta și ne va evita pe viitor sau ne va invidia pentru că o ducem bine.
În această lume lipsită de grandoare, oamenii vor să evolueze profesional mai mult decât pe plan personal și uită cum e să trăiești într-o comunitate cu temelia încrederii. Petreci mai mult decât poți duce. Individualismul va atinge cote maxime dacă fiecare se va refugia în spațiul lui și va refuza orice legătură cu cei din jur.
Nu poți ști când trebuie să răspunzi la întrebare cu adevărat, dar îți poți da seama cui îi pasă de răspunsul tău. E deajuns să faci o probă. Asta deseori ne împiedică să îi mai observăm pe cei care vor să ne asculte.
Întrebarea "de ce" nu este o capcană, este o poartă spre destăinuire.
Dacă nu îți pasă nu mai adresa întrebarea "ce faci?", nu este o formă de salut. Învață-te să saluți cu formele de salut și să întrebi "ce faci?" atunci când vrei să aflii un răspuns.
Prietene, o să sărbătorim ziua în care ai întrebat sincer. O cană mare cu un cappuccino spumant pus la dispoziție pentru a-mi povesti lucruri reale. Asta e invitația mea.
Cu bine, prietene!
Bestjobs.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu