duminică, 22 aprilie 2012

Legăturile bolnăvicioase ale desenelor

Cu ochii ațintiți la televizor urmăream atentă cum Tom îl aleargă pe șoricelul inteligent Jerry sau urmăream încercările lui Dexter de a realiza experimente bune. Erau desenele mele preferate aflate sub sigla Cartoon Network. Pe atunci nu erau dublate, le ascultam în engleză și chiar mai învățam câteva cuvinte.


Pe lângă relaxarea din vacanța de Paște, am „copilărit” puțin cu dragii mei nepoți încercând să caut un desene animat potrivit vârstei lor. Am renunțat în cele din urmă și ne-am jucat împreună.


Am rămas șocată cum TOATE desenele acum sunt dublate, dar nu oricum! sunt dublate cu înjurăturile și cuvintele urâte din limba română. Eh, numai la români vocabularul e plin de înjurături.


Nu demult se vorbea printre oamenii din Parlamentul românesc care ridică ambele mâini la vot despre legea dublării în limba română a tuturor filmelor. Bineînțeles nu a fost adoptată. Cum să traduci filmele într-o română cu atâtea înjurături?


Un motiv pentru care evit multe din filmele românești este acesta. Scenariul filmelor românești este recitat dintr-o înjurătură într-alta în care românașul vrea să își trăiască „american dream-ul” pe ritmul muzicii Puya.


Nu mă mai miră de ce copii de mici știu cuvinte urâte și sunt violenți. Desenele animate nu mai sunt educative cum erau cândva. Acum sunt monștrii, samurai, vampirii și alte personaje ciudate.


A apărut un scurtcircuit în educația copiilor, părinții lucrează mai mult de 8 ore pe zi și nu își mai rezervă timp pentru rolul de îndrumător ci se conformează să fie simpli susținători financiari. S-au realizat multe studii în care arată consecințele vizionării programelor nerecomandate copiilor, totuși ele există și copii în inocența lor, dau peste ele.


Disney Chanel suna ca o prințesă care își așteapta prințul pe un cal alb, dar realitatea e de fapt doar o luptă dintre vampiri și vârcolaci iar Cartoon Network s-a transformat într-un Cartoonito needucativ.

Groupon - VIP

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu